2 жовтня - Міжнародний день ненасильства та Всесвітній день запобігання булінгу

02.10.2024

2 жовтня - Міжнародний день ненасильства та 

Всесвітній день запобігання булінгу

2 жовтня об'єднало дві визначні дати: Міжнародний день ненасильства (International Day of Non-Violence) та Всесвітній день запобігання булінгу (World Day Of Bullying Prevention).


Як попередити булінг дітей з ООП?
Що таке булінг?
Булінг - це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і/або психологічним впливом.
Кривдники можуть знайти безліч причин, щоб цькувати дитину: завнішність, поведінка, стиль думок, особливості розвитку (особливі освітні потреби) тощо.


Як запобігти цьому явищу у освітньому середовищі?
Для успішного запобігання булінгу у закладі освіти усі учасники освітнього процесу мають дійти єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою є неприйнятними. У кожному класі спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки у групі та загальні правила навчання. Правила мають бути складені у позитивному дусі, тобто як "треба", а не як "не треба" поводитися. Правила мають бути чіткими і короткими. Також для успішного попередження та протидії насильства треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування, мирного розв'язання конфліктів. Таку роботу з попередження всіх видів насильства слід проводити впродовж усього навчального року.


Невід'ємною частиною освітнього процесу є діяльність психологічної служби закладу освіти, яка регулярно працює з питань проблеми насильства та булінгу. Для цього необхідно проводити наступні види роботи:

- проведення вхідного та вихідного анкетування з метою діагностики обізнаності учнів щодо проявів насильства та булінгу;

- діагностику психологічної атмосфери, системи стосунків між учнями, соціометрію у класних колективах;

- спостереження під час навчання, у позаурочний час;

- індивідуальну та групову психо-корекційну роботу з дітьми із проблемною самооцінкою, підвищеним рівнем агресивності, тривожності тощо;

- проведення семінарів, міні-лекцій, бесід, диспутів, тренінгів, круглих столів з учнями щодо переваги здорового мікроклімату в учнівських колективах;

- запровадження програм,які навчають дітей навичкам керування своєю поведінкою, шанобливого ставлення до своїх однолітків і дорослих;

- проведення акції "16 днів без насилля", "Тижня толерантності" тощо.


Слід пам'ятати, що у процесі цькування є три сторони - кривдник, жертва та спостерігачі. Слід бути дуже уважним до того, що розповідають діти, пояснювати їм, що не можна бути кривдником, але й не можна бути просто спостерігачем. Слід повідомляти про випадки цькування дорослим і зупиняти цей процес. Кривдники теж страждають, тому так важливо зупинити, а ще краще - запобігти появі такого негативного явища як цькування.
Нехай школа буде безпечним місцем для всіх дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами!

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати